HASZNOS TIPPEK


" A tökéletes egészség titka - napi 1 szauna és 1 kiadós masszázs... "

Az ideális alak és alakformálás 4 alapszabálya:


1. Az első az étrend! Lehetőleg este 6-7 után már ne együnk, vagy ha mégis, akkor minél kevesebb legyen a kalória bevitel, tehát kerüljük a szénhidrátot és az édességeket. Érdemes vagy protein alapú ételeket vagy csak zöldségeket enni. Ez a szabály lehetővé teszi azt, hogy a napi kalória bevitelét 20%-kal csökkentse, és egy jelentős súlycsökkenést tud úgy elérni, hogy a fogyás nincs káros hatással a bőrére, arcára és életérzésére.
Segít a súlycsökkentésben, illetve a karcsúság megőrzésében, ha csökkentjük a zsír-, a cukor- és a só bevitelt, és lemondunk az alkoholról. Az édes üdítőitalok helyett fogyasszunk napi 2-3 liter tiszta vizet, tönkölybúza vagy durumlisztből készült péksüteményeket. Szerepeljen az étrendünkben sok friss zöldség és gyümölcs, fehér húsok, hal.
Fogyás szempontjából a napi 5-6 alkalomra elosztott, egyszerre csak kis mennyiséget (és egészséges ételeket) tartalmazó étkezés a legjobb. Ha túl sokáig nem eszünk, leesik a vércukorszint, ami fejfájást, szédülést, erős éhségérzetet stb. okozhat. E mellett a koplalás vészüzemmódban tartja a szervezetet, ami fogyás helyett később fokozott zsírraktározást eredményez. Nem igazán jó, ha egy étkezésre túl sokat eszünk, mert a nagy mennyiségű étel lehengerli a test enzim rendszerét, melynek következtében a bevitt kalória túlnyomó része felhasználás hiányában csak a zsírszöveteket gyarapítja. Inkább többször együnk - keveset!
Egy dolgot sose felejtsünk el: ha több energiát viszünk be, mint amennyi a szervezet egyensúlyához szükséges éppen, akkor miután a szervezetünk feltöltötte az energiaraktárait, a felesleges energia zsírként raktározódik a szervezetben. Ez pedig súlygyarapodáshoz vezet. Míg, ha kevesebb energiát viszünk be, mint amennyire igényünk lenne, akkor a szervezet elkezdi lebontani az eddig zsírként raktározott felesleget.

2. A második fő szabály, a mozgás, minimális életmódbeli változtatásokkal! Mozgásra szükség van, hogy minél több kalóriát égessünk, használjuk a legegyszerűbb megoldásokat: egy megállóval hamarabb leszállni a tömegközlekedési járművekről, és sétálni, vagy lift helyett lépcsőn megtenni néhány emeletet. Válasszunk „edzőpartnert” is a kollégák, barátnők közül, mert így nagyobb a húzóerő, nehezebb ellógni egy-egy alkalmat, és hát jó társaságban gyorsabban is repül az idő…
Aki nagyobb súlytöbblettel is rendelkezik, válasszon ízületkímélő mozgásformát, és tartsa szem előtt azt, hogy a szervezetünk kb. 30 perc folyamatos mozgás után kezdi el lebontani a zsírraktárakat (miután felhasználta a könnyebben mozgósítható glikogént). Emellett a tökéletes zsírégetéshez pulzust is megfelelő szinten kell tartani. A zsírégető zóna a maximális pulzus szám 65-75%-a közt van. (A maximális pulzusunkat a következő képlettel könnyedén meg tudjuk határozni: 220-életkor). Megfelelő mozgásforma lehet számukra a kerékpározás, szobakerékpározás, görkorcsolyázás, gyaloglás, aquafittness, fittball, pilates, jóga.

3. A harmadik a stressz! Amikor stresszes, feszült teste úgy védekezik a stressz ellen, hogy egy védőpajzsot épít zsírból. Minél inkább stresszes valaki, a szervezete annál több zsírt halmoz fel. Vannak olyanok akik az idegességtől fogynak, náluk viszont jelentős narancsbőr (cellulit) kialakulására számíthatunk. Így minden, ami nyugtatóan hat a szervezetre, mint pl. a masszázs, a  testkezelések, ilyenkor nagyon jó hatást gyakorolnak a fogyás kimenetelére.
Tény, hogy ha feszültek vagyunk, süteményre, kekszre vagy más édességre vágyunk a legjobban. Ennek azonban hamar meglesz a „jutalma”. A hasi terület hajlamosabb a zsír tárolására, amelynek objektív jeleként látványosan növekedni kezd a haskörfogat és az „úszógumik” száma. Napjainkban a stresszhelyzet egyre inkább állandósul, ennek következtében pedig az elhízás népbetegséggé vált.

4. A negyedik az alakformálási kezelések maguk, melyek mind-mind a lerakódott méreganyag illetve a zsírszövetek távozását, valamint a narancsbőr megszűnését segítik elő a nyirokrendszeren keresztül.

A fenti alapszabályok betartása illetve ezt kiegészítendő, megfelelő mennyiségű víz, nagyon jó eredmény elérését teszi lehetővé.

Harc a cellulit ellen


A cellulit, ez a tipikusan női probléma, amelynek megjelenési formáit akár egyfajta másodlagos nemi jellegnek is tekinthetjük, már közvetlenül a pubertáskor után is megjelenhet, összességében véve pedig a nők körülbelül 90%-ánál fordul elő. Kialakulásához nem kell feltétlenül túlsúlyosnak lenni, a vékony testalkatú nőknél éppúgy előfordulhat, mint a teltebbeknél. A cellulit jellegzetes tünetei gyakorlatilag a bőr alatti kötőszövetben felhalmozódott és ott elraktározott zsír miatt jelentkeznek, mindenekelőtt a combon, a fenéken és a hastájékon. A zsírfelhalmozódás vízvisszatartással és a kötőszövet idő előtti öregedésével együtt járó folyamat. A jól ismert "narancsbőr" jelleg kialakulását az okozza, hogy a megnagyobbodott zsírsejtek benyomulnak a bőrben a kollagén rostok közé, amelyek a zsírsejteket körülhálózva kemény csomókat képeznek körülöttük. Ezek a csomók teszik a bőr felületét a narancshéjhoz hasonlóan egyenetlenné, göbössé. A kialakult cellulit két fajtáját különböztetjük meg: a keményebb változatot, amely általában az aktívabb, erős izomzatú embereket támadja meg – ezt a típust nehezebb orvosolni, ugyanis nehéz a kötött izomrostok közül kipiszkálni, kipréselni a megduzzadt zsírsejteket – és a puhább változatot, amikor az elernyedtebb izomzat következményeként a bőr elveszti a rugalmasságát, elveszíti feszességét, laza és megereszkedett.
A bőrminőség és a hormonok közötti összefüggések folyamatosan jelen vannak egy nő életében. A hormonok az általános egészségi állapot szempontjából is fontosak, de elsődleges és kiemelkedő jelentőséggel bírnak a test alakjának, illetve a bőr minőségének alakulása szempontjából. Ez a magyarázata annak, hogy a hormonális változások (a terhesség, a kamaszkor, a fogamzásgátló tabletták, a belső elválasztású mirigyek egyes rendellenességei és bizonyos gyógyszeres kezelések, például a kortizon-kezelés) a testsúly, illetve a bőrminőség változásait is előidézhetik, és olyan elváltozások kialakulásáért tehetők felelőssé, mint a cellulit, vagy a striák. A cellulit kialakulásának hátterében többféle ok állhat: öröklött hajlam, hormonális változások, túlsúlyosság, a fizikai aktivitás hiánya vagy a rossz fogyókúrás szokások. A cellulit megelőzéséhez nagyban hozzájárulhatunk megfelelő, egészséges táplálkozással, megfelelő mennyiségű folyadékbevitellel és rendszeres testmozgással. Ha már kialakult  a cellulit, viszonylag jól kezelhető, eleinte alig látszik, azonban ha elhanyagolják, igen taszító képet adhat viselőjéről, ezért időben el kell kezdeni az ellene való küzdelmet, és nem ajánlott abbahagyni, mert újra visszajön. A cellulit és a cellulitisz kezelésének célja a vér-, nyirok- és anyagcsere fokozása a salakanyag elszállítása érdekében és megszüntetni a folyadékpangást. A cellulit zsírfelhalmozódással jár együtt az adott területen, ezért fontos a zsír bontása, és a bomlástermékek elszállítása. Ezt el lehet érni helyi mechanikai behatásokkal (hő, fény, rádiófrekvencia, vákuum, ultrahang, kézi vagy gépi masszázs, stb.) és természetes vagy szintetikus tartalmú krémek, oldaltok, olajok bemasszírozásával, esetleg beinjekciózásával (mezoterápia). Mindegyik eljárást kúraszerűen érdemes végezni a kellő hatás eléréséhez, általában 6-10 kezelésre van szükség, attól függően, hogy milyen módszerrel, mekkora nagyságú és mértékű cellulitot kell megszüntetni. A különböző teakeverékek, vitaminok és ásványi anyagok rendszeres vagy kúraszerű fogyasztása az anyagcsere fokozásával, antioxidáns hatásukkal segítik a lokális kezelési eljárások hatékonyságát.


 
A tartós fogyás kulcsa végső soron a test és az étkezés feletti irányításban rejlik! A Te döntésed legyen, mit, mivel és mikor eszel. Ha az étkezésed terén - újból - megbízol magadban, meglátod, ha akarsz, jó érzéssel 'nem'-et tudsz majd mondani, és beindul a fogyásod is!
 
Sok sikert! :)

Kérjen időpontot kezeléseinkre!

Visszahívjuk időpont egyeztetés céljából.


ONLINE
időpont foglalás